FANDOM

Courage-197x275.jpg

Chojrak (ang. Courage, dosł. Odwaga) – tytułowa i fikcyjna postać z serialu animowanego Chojrak - tchórzliwy pies.

Opis postaciEdytuj

Pies i jedyne zwierzę domowe Motyków, którzy mają w posiadaniu jeszcze kury. Mieszka razem z Muriel i Eustachym w Nigdzie, w Kansas. Jest bardzo strachliwy, lecz zdolny do czynów wymagających ogromnej odwagi zwłaszcza, gdy musi ratować swą panią Muriel, z którą jest najbardziej zżyty. Posiada wiele niespodziewanych talentów, które przydają mu się w pojedynkach z wrogami polegających na np. zawodach w jedzeniu ohydnych rzeczy, lub turnieju breakdance, a w celu zdobywania potrzebnych mu informacji najczęściej korzysta z komputera, przechowywanego na strychu. Zawsze wyczuwa złe zamiary przybyszów i „alarmuje” swoich właścicieli, ci jednak nie rozumieją jakichkolwiek ostrzeżeń psa. Jest ulubieńcem matki Eustachego, który regularnie się nad nim znęca. Biegle mówi po języku, którym porozumiewa się reszta bohaterów, ale jednak nic nie mówi w ich towarzystwie, mówi tylko do siebie (do widzów). Często powtarza takie zdania jak „Czego się nie robi z miłości?”, gdy zastanawia się nad sensem walki z potworem. Najczęściej czarnym charakterem, który czyha na życie Motyków, przez co jest zmuszony do starcia z Chojrakiem, jest Katz lub Le Quack. Potrafi przybierać postać różnych przedmiotów (ale nie do końca, np. zachowuje swój różowy kolor), aby skomunikować się z innymi. Robi to wtedy, kiedy informuje właścicieli o czymś. Zdarzają się przypadki, że korzysta z pomocy suczki Shirley. Nie potrafi powstrzymać się niekiedy od charakterystycznego śmiechu w szczególnych momentach (na przykład po upadku z dużej wysokości). Jego rodzice zostali wystrzeleni w kosmos przez weterynarza, następnie przygarnęła go Muriel nadając mu imię Chojrak.

101px-Ch2.jpg

WyglądEdytuj

Ma różową sierść z czarnymi łatkami oraz charakterystyczną dziurę w zębie.

W serialu dubbinguje go:

  • w Polsce – Jacek Bończyk
  • w USA – Howard Hoffman (odcinek pilotowy) i Marty Grabstein

Więcej z Fandomu

Losowa wiki