FANDOM

Eustachy.jpg
Eustachy Motyka (ang. Eustace Baggie) – fikcyjna postać z serialu animowanego Chojrak - tchórzliwy pies.

Opis postaciEdytuj

Stary farmer z obsesją na punkcie pieniędzy. Mąż Muriel, której jest absolutnym przeciwieństwem. Eustachy to zgryźliwy, złośliwy, chciwy, pesymistyczny, gderliwy i samolubny starzec. W paru odcinkach odgrywa rolę czarnego charakteru. Lekceważy wszelkie ostrzeżenia innych, co do swoich dalece nierozważnych postępków. Bardzo źle traktuje Chojraka i często straszy go specjalnie przeznaczoną do tego przez siebie maską i nazywa go głupim psem. Rzadko mówi do niego po imieniu. Nieczęsto spełnia prośby Muriel, w odcinku, w którym ta doznała amnezji, poinformował ją, że jest jego niewolnicą. W odcinkach, kiedy tylko Muriel jest porywana przez potwora, Eustachy w ogóle nie przyjmuje do wiadomości tego faktu. Gdy znęca się nad Chojrakiem, często dostaje od Muriel w głowę wałkiem do ciasta. Wtedy pyta: „Co ja zrobiłem?”. W odcinku „Zemsta” chciał zabić Chojraka, więc wynajął jego największych wrogów. Jak dowiadujemy się z kilku odcinków, zły charakter Eustachego jest wynikiem złego traktowania przez matkę (zawsze zaznaczała, że nie dorasta do pięt swojemu ojcu – w przenośni i dosłownie) i (nieżyjącego już) brata Horsta w dzieciństwie.

WyglądEdytuj

Nosi okulary i brązowy kapelusz, który chroni jego łysinę. Ubrany jest w ciemnozielone spodnie i kremową koszulę.

W serialu dubbinguje go:

  • w Polsce – Andrzej Gawroński
  • w USA – Lionel G. Wilson (do 33. odcinka), Arthur Anderson

Więcej z Fandomu

Losowa wiki