FANDOM

Piaskowy Dziadek (ang. Sandman) – postać fikcyjna występująca w serialu animowanym Chojrak – tchórzliwy pies.

Historia Edytuj Edytuj

Historia Piaskowego Dziadka ukazana jest w odcinku Sen Piaskowego Dziadka. Pewnej nocy Piaskowy Dziadek miał problemy z zasypianiem. Postanowił w związku z tym znaleźć rozwiązanie. Tym rozwiązaniem był sen Muriel. Piaskowy Dziadek zakradł się więc do jej domu i ukradł z jej ciała sen. Udało mu się w końcu usnąć. Jednak trzy dni później w jego pałacu pojawił się Chojrak, który przybył w poszukiwaniu snu swojej właścicielki. Duch ignorował go i postanowił wrócić do łóżka, lecz po chwili pies znalazł przyczynę problemu – pluszowy miś był pod materacem. Piaskowy Dziadek był zadowolony, że jego pluszak się odnalazł. Na koniec oddał Chojrakowi sen należący do Miuriel.

Charakterystyka Edytuj Edytuj

Piaskowy Dziadek jest postacią epizodyczną w serialu. Jest pół-człowiekiem i pół-duchem, który daje za pomocą swojego piasku sen wszystkim mieszkańcom Nikąd. Jednak sam nie może zasnąć. Chcąc ukraść sen Muriel staje się czarnym charakterem w serialu. Mieszka w pałacu z piasku w lesie różowych drzew. Jego sługami są owce. Pojawia się jedynie w odcinku Sen Piaskowego Dziadka nim poświęconym.

Wygląd Edytuj Edytuj

Piaskowy Dziadek jest bardzo wysokim duchem. Jego skóra jest jasnoniebieska. Jest łysy. Nosi zielony kapelusz z czerwonym piórem, zieloną pelerynę, fioletową bieliznę i czarną maskę, której nigdy nie zdejmuje.

Ciekawostki Edytuj Edytuj

  • Piaskowy Dziadek jest aluzją do Robin Hooda z serii książek Robin Hood.
  • Nie mylić go z Piaskowym Dziadkiem z serialu Atomówki.